10.11.14

Dnevnici nehajnog Isusa Hamzića (7)

U Rezidenciji najviše slušam radio, nekad na internetu, nekad na Kraljičinom JVC “kastofonu” iz kasnih devedesetih. I baš maloprije, cijelo jutro odgađam pisanje, a probudio sam se s potrebom, rano, odgađam i pitam se odakle da krenem, bile su uglavnom neke vijesti i prilozi iz “kulture”, stanica BH Radio 1, ništa da me zainteresuje da pojačam da se čuje bez naprezanja, samo sam osluškivao svako malo, pa maloprije uhvatim najavu za “Knjigu sedmice”, u nastavku programa, skoknem do vecea, vratim se, završava dio o autoru, čujem samo kraj: “prevođene na brojne svjetske jezike…”, ili nešto slično, pitam se šta sam propustio. Onda nešto malo muzikice, klavir, pa kaže: “Knjiga sedmice: Čarls Bukovski, Dnevnik”. Zgodan izbor, loš prevod, čitanje očajno, profesionalna škola amaterske glume, produkcija Dramski program BH Radio 1. Nema veze, ipak zaključim da mi je to nova omiljena lokalna stanica, i bez Bukovskog, kao da im je i muzika malo ozbiljnija od ostalih, i samo što sam pomislio krene nova špica: “Narodna na BH Radiju 1!”, i Halid ... Ugasim i pustim Oscara Petersona i Bena Webstera na laptopu, to je pravi jazz. Zapamtio sam jednu rečenicu, od Bukovskog: najbolji čitatelji i najbolji ljudi su oni koji me nagrade svojim odsustvom ... ili nešto slično ... a ja se naravno odma sjetim Keti, i kontam da je baš to ono što ona radi meni, samo ja još nikako da to shvatim kao nagradu, i pitam se da li me uopšte i dalje čita, nemam pojma, nekad je čitala, to znam. Ako baciš oko, draga Keti, nadam se da ti ne smeta što te se ... ponekad ... ovako ... sjetim ... u ponekom tekstu, to je samo moj način da se nosim sa nekim od svojih problema, i dalje sam potpuno bezazlen, potpuno, bezazleno, ja. Mada, sve ovo što pišem izgleda pišem najviše tebi, ili bar onoj ideji o tebi, koja je ostala, da se uvijek vrti negdje tu, itd., itd., i sl., i ... ako nekad slučajno ne budeš imala s kim na klupu u parku – evo sad sam pogledao, opet se onaj u ljubičastoj jakni poigrava s dobermanom, samo što se sad na tvojoj klupi umjesto vjetra s tvojim parfemom i pramenovima kose samo neki džeparoš u plavo-sivoj trenerci sa pivskom stomačinom poigrava sa svojim jajašcima, da znaš – skoro sam negdje pročitao da se svijet vrti zbog pružanja drugih prilika, i svidjelo mi se to.

Kako god, daleko od toga da nisam svjestan da je sve to manje-više žalosno i problematično, toliko mnogo zbog toliko malo, juče u arti-kinu-kafani u koju smo došli da M. vrate pare za otkazani koncert pa ostali da popijemo kafu, počeo sam malo da joj pričam o tome, ona je još-malo-pa psiholog, mada, čini mi se se da nije baš dobra u tome, jer kad sam je pitao šta misli, jel to žalosno, pa nastala neka pauzica dok je smišljala odgovor a ja se ponadao da bi možda mogla da kaže bar možda, a možda je malo i romantično, pojavi se Kraljica s momkom na vratima, i ona zaboravi na razgovor i pojuri joj u zagrljaj, da obave nešto tajnovito što su drugarski dugo planirale tu noć.

Vikend sam opet proveo u radnji, M. je morala da se odomori malo, a na čaršiji ništa novo, osim neuspješnog pokušaja da nam obiju radnju, i uspješnog da obiju kafanu preko puta nas, što je malo uzbudilo vlasnike radnjica u uličicama okolo, izgledalo je kao da se organizuje rulja za linč, dešava se već treći-četvrti put u zadnjih deset dana a niko ne poduzima ništa, šteta, šteta što niko ne poduzima ništa, ni rulja, ni baklje, ni vile, ni linč.

Od teksta do izvedbe, premijera u petak je bila potpuno sranje, opet klasična seljačka škola glume, baba iz šupe na selu u šumi u istom dahu ispunjava ukrštenicu i nikad nije čula za aerodinamiku, tretira snahu kao u srednjem vijeku, prosipa životnu filozofiju kao iz najsmjelijih dijelova Ive i Meše, snahi izgovara rečenice kao: “Znaš … postoji neki nesklad između tvog uma i tvog srca, između tvojih ruku, tvojih nogu...", i slično, ni jedna originalna rečenica ili postupak ili misao, ništa što se ne čuje u svakom tramvaju gdje god kreneš bilo koji dan, od bilo koje studentice ekonomije ili policajca, samo  što je “kulturno” izgovoreno, sve sa “dramatičnim” pauzicama i istom intonacijom kao momak sa BH Radija 1 kad čita Bukovskog, na isti način i skoro jednako glasno i u istom ritmu i kad je ljuta, i kad je tužna, i kad je zbunjena, i kad se šali, osim kad “dramatično” vrišti i lupa vratima i šamara snahu, to je dramatično, mora da je to dramatično, kad se lupa vratima i vrišti, a seksi seljačka snaha iz bogate gradske porodice koja je kod nje navodno neobjašnjivo zarobljena već dvanaestu godinu, od svoje dvadesete, a izgleda kao da joj je devetnaest, u međuvremenu na provokacije i svađe uzvraća izgovaranjem sličnih tramvajskih gluposti sve na isti “kulturan” način kao i svekrva, zvučni efekti zbog zvučnih efekata, srednjoškolske power-point projekcije u boji na tamno sive daske zbog projekcija u boji, da se iskoristi kompjuter, čak i neka vila iz budućnosti u seksi poslovnom odijelu, ne izmišljam, zbog ... jebiga, da se malo retardiranoj publici objasne neki detalji koji nikako nisu mogli da se ubace u normalan dijalog, to je nemoguće, svako bi u toj situaciji ubacio vilu iz budućnosti u seksi poslovnom odijelu, a naravno i da se popuni vrijeme, da traje bar sat ... pa iznenadan kraj, i na kraju, svi su ostali jednako sigurni da su famozne “prvakinje” i nove mlade zvijezde i režiserkinje i dramaturzi kao i prije premijere, jer je tema tužna i mora da je genijalno kad se priča bilo šta o tome, i ako uopšte nema smisla, bilo bi sadržajnije i da su samo sjedile i plakale sat vremena svaka u svom ćošku, ili da smo buljili u praznu scenu četri i po minuta, kao neki performans, neki stav, poruka, nešto, al mora da je genijalno jer su se sve žene u publici rasplakale, a ja baš tad kad su frktale suze i ušmrkivalo se u redovima oko mene pomislim na Bukovskog, i kako bi bilo dobro da sam lud, možda kao on, da glasno otvorim limenku piva i škljocam upaljačem i štiklam cigare i da se gromoglasno smijem na “najtužnijim” dijelovima, jer je stvarno više ličilo na parodiju na lošu glumu na lošu režiju na loš tekst na lošu ideju, i da me boli kurac i da mi niko ne može ništa, al jebiga kad nemam muda za takve stvari, ispratio sam do kraja i bio sam tužan samo na kraju kad su im svi osim mene aplaudirali deset minuta i uzvikivali “Bravo! Bravo!”, jebote gdje ja živim, a kompletna ucviljena postava, sve sa mladom režiserkom u mini-maus haljinici sa razmazanom maskarom zbog velikog uspjeha prve premijere se vraćala na scenu tri puta da se nakloni, i onda još deset minuta čestitali i cmakali se beskrajno, svako svakog, čestitam na uspjehu, hvala, i ja tebi, na uspjehu, hvalaaaaaaa, šmrc, nema čemu, stvarno, prelijepo, svaka čast, nema šta.

Poslije me Kraljica pita šta mislim, a ja se suzdržavam, u zadnje vrijeme me ne podnosi zbog toga, ne shvata me ozbiljno jer sam klošar i šta ja znam o pozorištu i predstavama, ubijeđena je da samo kritikujem sve jer sam seronja koji nikad nije napravio ništa od života, pa mi je valjda ostalo samo da zavidim svakom, mada me i dalje pita šta mislim, svaki put, kao da se ipak nada da bi kad-tad nešto moralo i da mi se svidi, više zbog mene nego zbog nje, da joj dam neki znak da je ostalo još nešto ljudsko u meni, kako god, njoj se svidjelo i ona je ponosna na svoje koleginice i baš je briga što je meni bilo sranje, toliko loše da je i malo zabavno za posmatranje sve to, rekoh joj da me obavezno zove opet kad bude još neka karta, a možda nekad čak i platim neku, ako bude para, ko zna?

Pa subota, najplodotvornija solo-pijanka ikad, počeo sam sjeban a završio ravnodušan, ustao naspavan u nedjelju, bez glavobolje, svjež, doduše ne baš na vrijeme, ali prava cvjećka, sa novim genijalnim idejama za sretna razrješenja mnogih problema zbog kojih sam sve više i više nepovratno sjeban, sve više i više, skoro svaki, skoro svaki dan.



0 komentara

Post a Comment